تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/09/30 - 11:16
کد خبر: 491433

قفل دلار بالاخره شکسته شد/ اتفاق مهم در بازار ارز

قفل دلار بالاخره شکسته شد/ اتفاق مهم در بازار ارز

:بازار ارز تهران و هرات دیروز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه شاهد ریزش قیمت دلار بود. قیمت طلا هم نزولی شد اما قیمت سکه نسبت به روز قبل تغییر نکرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قفل قیمت دلار در بازار ارز تهران بالاخره بعد از دو ماه و نیم شکست. اسکناس آمریکایی که از روزهای ابتدای شروع جنگ حماس و اسرائیل بالای کانال ۵۰ هزار تومان معامله شده بود چهارشنبه ۲۹ آذرماه از این مرز عقب‌نشینی کرد و تا ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد. معامله‌گران می‌گفتند یخ دلار بالاخره آب شد. به عقیده فعالان اقتصادی ۴ عامل مهم موجب شد که فشار فروش در بازار امروز بیشتر از روزهای قبل شود.

بازیگران ارزی تهران اولین فرمان عقب‌نشینی را از هرات دریافت کردند. نرخ دلار در هرات روز گذشته مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد و تا محدوده ۴۹ هزار و ۶۸۰ تومان ریزش کرد و در بازار امروز شیب کاهشی آن بیشتر شد و تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد.

به دنبال هرات نرخ حواله درهم نیز دومین شوک کاهشی را به نرخ دلار در تهران وارد کرد. قیمت درهم در بازار امروز با افت ۲۰ تومانی فعالیت کاری خود را آغاز کرد و ظهر در حول‌وحوش ۱۳ هزار و ۶۹۰ تومان به فروش رسید. این قیمت نسبت به دیروز ۵۰ تومان نوسان کاهشی را نشان می‌دهد.

برخی هم می‌گفتند بازار دلار به ایستگاه پایانی ماه آذر رسیده و همین امر باعث شده معامله‌گران شاهد تماشای سناریو تکراری آخر برج شوند. به عقیده این دسته نکته مهم بازار، کاهش حجم تقاضا به دلیل کمبود نقدینگی در روزهای پایانی ماه است و تا زمانی که پول وارد بازار نشود احتمالاً دلار نوسان معناداری را تجربه نخواهد کرد.

همچنین قیمت ۲۲ خودروی وارداتی اعلام شد. برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند در شرایطی که سایه بازارساز بر روی قیمت دلار سنگین شده این احتمال وجود دارد برخی از معامله‌گران به سمت خرید خودرو بروند.

فارغ از بازار دلار قیمت اونس طلا تا سطح ۲۰۴۳ دلار بالا رفت؛ اما در زمان تدوین این گزارش با افت تقریباً ۵ دلاری نسبت به قیمت بسته شده روز گذشته به ۲۰۳۴ دلار رسید.

همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار به ۲ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که نسبت به‌روز قبل تقریباً ۱۰ هزار تومان گران شده است. در کنار بازار طلا امروز قیمت سکه امامی لب مرز ۲۹ میلیون تومان معامله شد. سکه بازان می‌گویند که فلز گران‌بهای داخلی در وضعیت حساس قرار گرفته و درصورتی‌که قیمت طلای جهانی اندکی نزولی شود احتمال ریزش قیمت سکه تا مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد .

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top